Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами.

Основні принципи та цінності інклюзивної освіти

Інклюзивна освіта – цінності:

  • це визнання того, що всі діти можуть навчатися;
  • це робота зі всіма дітьми, незалежно від їх віку, національності, мови, походження, особливостей розвитку;
  • це вдосконалення освітніх структур, систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей;
  • це частина великої стратегії по створенню інклюзивного суспільства;
  • це динамічний процес, який знаходиться постійно в розвитку.

Інклюзивна освіта базується на таких принципах:

  • Описание: Картинки по запросу інклюзія цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень;
  • кожна людина здатна відчувати і думати;
  • кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою;
  • адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки;
  • справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків;
  • всі люди потребують підтримки і дружби ровесників;
  • задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини;
  • визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідних для цього умов;
  • залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей;
  • командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів;
  • складність завдань повинна відповідати здібностям дитини;
  • рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною;
  • подолання потенційних бар'єрів в навчанні.

Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями.