Основні напрямки роботи
|
Зміст і форми роботи
|
Термін
проведення
|
Відповідальні
|
І. ОРГАНІЗАЦІЯ
РОБОТИ
ЗАСІДАНЬ ШМО
|
І ЗАСІДАННЯ
Засідання – практикум
«Організаційне забезпечення навчально-виховного
процесу на навчальний рік»
- Підсумки методичної роботи вчителів за 2015/2016н.р: аналіз проведеної роботи, стан виконання навчальних програм, рівень і якість навчальних досягнень учнів.
- Завдання ШМО на 2016/2017н.р., основні напрямки роботи.
- Вивчення й реалізація основних нормативних і директивних документів про освіту з метою якісного впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (5-8 класи) та організації НВП у 5-11-х класах:
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у 2016/2017н.р. для:
Лист від 21.09.2015 №2/2-14-1907-15 "Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів"
Наказ МОН України від 5.09.2016 р. №1072 «Про проведення ІІІ всеукраїнського (фінального) туру Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу»
Інструктивно-методичний лист щодо викладання навчальних предметів у 2016-2017 н.р.» (лист МОН України від 17.08.2016 № 1/9-437)
Лист Міністерства № 1/9-592 від 30.08.2013. Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, де навчаються рідною мовою або вивчають її
Лист МОН Україна від 06.09.2016 № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз’яснень з організації навчально-виховного процесу у початковій школі»
Ознайомлення з навчальними програмами, підручниками для учнів 8-х класів. Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу в 2016/2017н.р. (інваріантна, варіативна складова РНП).
Інструкції з ведення класного журналу учнів 5 – 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН України від 03.06.2008 № 496); для 1 – 4-х класів (наказ МОН України від 08.04.2015№412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти для 8 – 11-х класів (Наказ МОНмолодьспорту від 13.04.2011 № 329). Наказ МОН від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» для 5 – 7-х класів;
Наказ МОН від 16.06.2015 №641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах»;
Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку Лист МОН № 1/9-385 від 20.07.2016 року
Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів Лист МОН № 1/9-296 від 09.06.2016 року
- Робота з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти (детальне опрацювання)
- Розгляд та затвердження календарно-тематичного планування
- Організація та проведення стартових діагностичних робіт.
- Організація адаптаційного процесу в 5,10-х класах. Наступність між початковою та середньою, середньою та старшою ланками навчання.
- Організація групових, індивідуальних занять з учнями групи «резерву», початкового рівня навченості; складання графіку проведення додаткових занять.
- Планування роботи з самоосвіти вчителів, коригування графіку проходження курсової перепідготовки, чергової атестації (методичний супровід)
- Дайджест нової психолого-педагогічної й методичної літератури, фахової преси та інтернет – видань.
ІІ ЗАСІДАННЯ
Семінар «Роль контролю, оцінювання та стимулювання навчальної діяльності учнів у підвищенні її результативності та розвитку їхньої творчої активності»
- Роль любові і поваги до дитини в органічному поєднанні з вимогливістю до неї у процесі контролю та оцінювання знань. Доброзичливість і психолого-педагогічний такт у процесі контролю навчальної діяльності учнів.
- Дотримання принципу об’єктивності оцінювання. Здійснення індивідуального підходу до школярів у процесі контролю і стимулювання навчальної діяльності учнів.
- Роль та значення почуття відповідальності за виставлену оцінку. Причини формалізму в здійсненні контролю за навчальною діяльністю учнів.
- Оцінювання вчителя. Від чого залежить його дієвість. Оцінювання як мотив у навчанні.
- Власна скарбничка.
- Складання плану корекційно-компенсуючої роботи за підсумками стартового моніторингу.
- Розроблення і затвердження завдань до І туру Всеукраїнських предметних олімпіад з історичних дисциплін.
- Коригування банку обдарованих і здібних дітей; складання плану роботи з ними. Підготовка учнів до участі у І та ІІ турах Всеукраїнських предметних олімпіад, різноманітних предметних і творчих конкурсах.
- Консультація (за потребою) «Організація науково-дослідницької роботи вчителів та учнів, її вплив на якість навчально-виховного процесу школи».
ІІІ ЗАСІДАННЯ
Дискусія «Майстерність вчителя запорука успіху учнів».
- Роздуми про майстерність вчителя.
- Рівні і структура педагогічної майстерності.
- Психологічна характеристика педагогічної майстерності і стилів педагогічної діяльності.
- Роль особистості вчителя у забезпеченні результативності навчально-виховного процесу..
- Сучасний урок: основні вимоги щодо підготовки та проведення.
Методичний семінар із теми «Найбільш типові помилки в роботі вчителів і шляхи їх подолання»
1. Типові помилки, що трапляються в діяльності вчителя.
2. Способи неправильної етико – педагогічної поведінки вчителя.
3. Власна лабораторія досвіду.
- Аналіз методичної роботи за І семестр 2016/2017 н.р.
- Аналіз відвіданих уроків і заходів, обмін досвідом.
- Результати участі учнів у І та ІІ турах Всеукраїнських предметних олімпіад, предметних і творчих конкурсах (обговорення довідки).
- Моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр 2016/2017н.р. Складання плану корекційно-компенсуючих заходів щодо закріплення позитивних тенденцій розвитку освіти та визначення негативних.
- Методична консультація «Подолання початкового рівня навченості учнів».
- Підготовка проведення Мега-тижня. Розробка плану заходів.
ІV ЗАСІДАННЯ
Діскусія - практикум «Самоосвіта вчителя – самоціль чи необхідність, міф чи реальність?»
1. Самоосвіта вчителя – самоціль чи необхідність.
2. Інтерактивні технології - шлях до формування творчої особистості учня (практика).
3. Успішна людина, хто вона? (психологія)
4. Власна лабораторія «Самоосвіта – це…»
4. Успіхи та проблеми при впровадженні нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (обговорення).
5. Оптимальне використання можливостей навчального кабінету історії. Робота над поповненням НМК для учнів 5-6, 10-11-х класів; створення НМК для учнів 8-х класів.
6. Підготовка до друку авторських матеріалів у фахових журналах та Інтернет-виданнях.
V ЗАСІДАННЯ
- Моніторинг навчальних досягнень учнів за 2016/2017 н.р., порівняльний аналіз за рік.
- Творчі звіти вчителів за навчальний рік; результативність школярів та вчителів у шкільних, районних олімпіадах, педагогічних виставках, конкурсах.
- Підведення підсумків роботи ШМО за 2016/2017 навчальний рік.
- Складання плану роботи, визначення пріоритетних напрямків роботи ШМО на 2017/2018 навчальний рік.
- «Педагогічна скарбничка»: творчий звіт членів ШМО з самоосвіти, самоаналіз роботи.
- Лабораторія досвіду «Підготовка школярів до складання ДПА, ЗНО»
|
Вересень
2016
жовтень
2016
Грудень
2016
(Січень 2017)
Березень 2016
Травень
2017
|
Керівники ШМО
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Вчителі
.
Керівник ШМО
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Керівник ШМО
Керівник ШМО
Вчителі
|
ІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ
ПРОФЕСІЙНОЇ
МАЙСТЕРНОСТІ
ВЧИТЕЛІВ ШМО
|
- Діагностика професійних запитів вчителів (співбесіда, анкетування).
- Вивчення, вдосконалення та впровадження кращого педагогічного досвіду, нових технологій, інноваційних методів і прийомів:
- членам ШМО, які мають власні педагогічні надбання чи високий рівень володіння певним питанням навчально-виховної роботи, виступити на засіданні ШМО з інформацією про свій досвід. Ознайомлювати колег з таким досвідом у ході проведення відкритих уроків, виховних заходів, взємовідвідування уроків. Підготувати оформлені матеріали з досвіду роботи для участі у педагогічних виставках (обласній, міській).
- На засіданнях ШМО систематичне ознайомлення з новинками фахової літератури, педагогічної преси.
- Впровадження в роботу нових педагогічних (освітніх) і комп’ютерних технологій.
- Проведення «методичного мосту» (обмін досвідом роботи) з методичним об'єднанням вчителів початкових класів (ІІ засідання).
- Апробація навчально-методичного комплексу для 8-х класів.
- Участь у роботі РМЦ, районних семінарів-практикумів, методичної ради школи; у проведенні педагогічних рад, конференцій, педчитань, аукціонів педагогічних ідей.
- Робота наставника та молодого (малодосвідченого) педагога (за графіком роботи Школи молодого вчителя).
- Робота кожного вчителя над виробленням особистого творчого почерку, створення своєї системи роботи.
- Корекція і виконання графіку курсової перепідготовки та атестації вчителів ШМО.
- Творчий звіт учителів, які проходять курсову перепідготовку при ЗОІППО протягом навчального року.
- Участь у засіданнях РМЦ (ЄМД)
- Участь у роботі обласних, міських творчих груп.
- Творчий звіт членів ШМО з роботи над темою самоосвіти.
|
Вересень
Протягом року (звіт - травень 2017)
За графіком ШМО
Жовтень 2016
Протягом року
Згідно графіку
Протягом року
З вересня 2016
Протягом року
|
Керівник ШМО
Вчителі
Бібліотекар Ренц Н.А.
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Наставник
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Вчителі
|
ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ
ВІДКРИТИХ УРОКІВ ТА ЗАХОДІВ
|
- Складання й узгодження графіку проведення відкритих уроків та позакласних заходів учителями, які атестуються.
- Відвідування відкритих заходів району, міста (за графіком).
- Участь у проведенні шкільного Мега-тижня.
|
Вересень
За графіком
|
Керівник ШМО
Вчителі
|
ІV.ОРГАНІ-ЗАЦІЯ
ПОЗАКЛАСНОЇ
РОБОТИ
|
- Складання графіків проведення додаткових занять для обдарованих та здібних дітей; учнів групи «резерву».
- Складання графіку зайнятості навчального кабінету на семестр, навчальний рік.
- Підготовка (оновлення) матеріалів для проведення І туру Всеукраїнської олімпіади з історії та правознавства.
- Підготовка учнів для участі у ІІ турі Всеукраїнських учнівських олімпіад, МАН, МАН-Юніор, різноманітних конкурсах: інтерактивних, творчих конкурсах.
- Організація та проведення науково-практичних конференцій «За сторінками твого підручника», «Крок до майбутнього, Юніор!».
- Узагальнити матеріали участі у шкільному Мега-тижні
|
Вересень
Вересень
Жовтень
Протягом року (звіт – травень 2017)
Грудень - лютий
Згідно графіку проведення
|
Керівник ШМО
Керівник ШМО
Вчителі
Вчителі
Вчителі
Вчителі ШМО
|
V. МОНІТОРИНГ РІВНЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ
|
- Вивчення нормативно-правових документів щодо організованого початку 2016/2017н.р., опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій, обговорення питання «Вимоги Державного стандарту освіти, програмне і навчально-методичне забезпечення»
- Обговорення змін у навчальних програмах, опрацювання нових програм для 8-х класів
- Опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
- Отримання консультацій щодо проведення стартових діагностичних робіт
- Моніторинг навчальних досягнень учнів з подальшим виявленням освітніх проблем учнів і розробки шляхів корекційно-компенсуючої роботи
- Удосконалення системи контролю за якістю знань через практичне відпрацювання оцінювання навчальних досягнень школярів 5-7, 8-9, 10-11-х класів
- Підготовка учнів 4, 9,11-х класів до ДПА, ЗНО
|
Вересень
Вересень
Вересень
Вересень, грудень, травень
Протягом року
|
Керівник ШМО
Вчителі ШМО
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Вчителі
|
VІ. ДОСЛІДНИЦЬКА ТА
ІННОВАЦІЙНА
ДІЯЛЬНІСТЬ
|
- Дайджест нової психолого-педагогічної й методичної літератури, фахової преси та Інтернет – видань.
- Бенефіс педагога «Підвищення професійної компетентності вчителів ШМО = якість навчально-виховного процесу».
- Створення банку ППД «Інноваційні методи та форми роботи з учнями на уроках»
- Консультація «Організація роботи з учнями для подальшої участі у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України; у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН-юніор»
- Моніторинг навчальних досягнень учнів.
- Оновлення та затвердження у керівників РМЦ матеріалів до стартових діагностичних робіт для учнів 5-11-х класів
- Апробація НМК для 8-х класів
- Презентація педагогічного досвіду вчителів на районному, міському, обласному рівнях
- Постійне опрацювання нормативних документів щодо поетапного впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти
|
Протягом року
Квітень
Листопад
Вересень
Протягом року
За планом
Протягом року
|
Вчителі
Вчителі
Керівник ШМО
Керівник ШМО
Вчителі
Вчителі
|
VІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ
НАУКОВО – МЕТОДИЧНОЇ ТА МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ НАВЧАЛЬНИХ КАБІНЕТІВ
|
- Огляд кабінетів з метою визначення готовності до нового навчального року, поповнення та систематизації його обладнання
- Оформлення паспортів кабінетів
- Поповнення бази методичного кабінету та навчальних кабінетів новою літературою, роздатковим та дидактичним матеріалом згідно вимог до сучасного уроку
- Створення методичної та тематичної картотеки, розробка матеріалів (тестових завдань) за темами уроків для 8-х класів
- Поповнення медіатеки, відеотеки
- Створення (оновлення) НМК для учнів 5-8-х, 10-11-х класів
- Апробація та використання електронних підручників (звіт на засідання ШМО у січні, травні)
- Розробка матеріалів позакласних заходів
- Систематизація завдань з олімпіад, конкурсів, турнірів
- Поповнення папки «Нормативно – правові документи, що регламентують роботу вчителя, та навчально – методичне забезпечення викладання історичних дисциплін та правознавства»
- Розробка плану проведення позаурочних заходів на базі кабінетів
|
Серпень
Січень
Вересень
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Вересень 2016
|
Експертна
група
Вчителі
.
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
|
VІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ
РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ
УЧНЯМИ
|
- Діагностика і виявлення обдарованих та здібних учнів. Комплексна психодіагностика обдарованих дітей.
- Корекція бази даних обдарованих та здібних учнів
- Розроблення плану індивідуальної роботи з обдарованими та здібними учнями, плану роботи ШМО з цього напрямку
- Підготовка учнів до І (ІІ, ІІІ) туру Всеукраїнських предметних олімпіад. Розроблення матеріалів для проведення шкільного (І) туру Всеукраїнських олімпіад, приближених до матеріалів районного туру
- Підготовка вчителів до роботи з обдарованими дітьми: огляд літератури з проблеми
- Відстеження результатів та підведення підсумків роботи з обдарованими дітьми, планування на новий навчальний рік
|
Вересень
Вересень
Вересень 2016
Жовтень 2016
Звіт: січень 2017
Травень 2017
|
Вчителі, класний керівник, психолог
Вчителі
Вчителі
Керівник ШМО
Вчителі
Керівник ШМО
|
ІХ.
РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ
|
- Організація екскурсійної діяльності дітей та учнівської молоді, відвідування визначних історичних місць та ознайомлення з пам’ятками української історії та культури.
- Брати участь в акції старшокласників «Спільними зусиллями» (збір коштів для забезпечення потреб військовослужбовців) (8-11 кл.).
- Участь у благодійних акціях школи, району, міста
|
Протягом навчального року
За планом роботи
|
Вчителі
Вчителі
|